News from puppie-course

Ja, hur gick det igår kväll då tror ni? Med tre pups från samma uppfödare! och uppfödaren själv! som också hade korv i småbitar med sig! Jo, det ska jag säga er, det gick toppen på lek- och gosfronten men på träningsfronten gick det sisådär, men så är de ju också 9-veckors pups också.

Sen också att den här delen av kullen; Goliat, Guinness och Gossip - egentligen inte G-kullen utan Döv-kullen. Ropade man på sin egna, ja då kom någon av de andra, ropades ex.vis Guinness namn upp, ja då drog Goliat dit och ville lajja och ha godis. Salig röra alltså!

Sen blev det ju lite svalt på kvällen, men det var svårt för de små att koppla av och ligga i gosefilten mer än en liten stund i taget. Summa summarum är att det nog är lite för tidigt för pupsen att kursa så här, däremot finns det ju inga hinder från att öva hemma. Sen sätter man ju egentligen allt för hunden i hemmet och dess närområde, för att längre fram vidga dess vyer.

Trevligt att träffa de andra valpisarna, de som har Guinness och så Chris med liten sötis-tjej Gossip såklart - det kan vi göra om anyday tycker jag!

Över och ut, så var valpkursutvärderings-inlägget slut!
Postat av: Chris
URL: http://www.prinsens.se 2009-09-23 / 09:45:28

Det var så kul att träffa mina små änglar igen! De är så mysiga - och när de blev tokiga när de såg mig gjorde ju inte saker sämre :-)



Måste säga att Gossip var kanonduktig - imorse provade vi lite med ögonkontakten och HJÄLP! - är jag en bra tränare eller är Gossip en bra valpis, eller var det bara tillfället i sig... ;-)Vilken kontakt - och sittande.. eller var hon trött? Jag tror i alla fall att jag är den braiga i ledet..haha.. Lill-tjejen var i alla fall inte direkt trött när vi kom hem heller.. krutmaskin?



Längtar redan efter nästa tisdag, så jag får träffa mina änglar igen - fast vi kanske ses tidigare..vem vet?



Massa kramar från en stolt uppfödare!



ps. ska in och läsa mailen efter promenaden jag ska ta nu ds


Postat av: Dvärghundspossen
URL: http://www.metrobloggen.se/dvarghundspossensdagbok 2009-09-24 / 07:55:24

Jo man brukar väl oftast gå när dom är tre-fyra månader iaf? Räcker nog bra att kunna gosa och pussas när man bara är två... ;-)


Att tänka på innan du kommenterar:

- för att slippa missa några inlägg kan du ju klicka här ---> bloglovin
- vill du låna några av mina foton på bloggen - fråga först!
- all reklam, spam och trams RADERAS omedelbums
- medan jag STORTRIVS och BLIR GLAD för alla andra goa kommentarer!








Namn:

E-Post: (Publiceras Ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Komma ihåg dig?