Plågad vov

på stranden igår o det av sin egna flock, hemsk upplevelse för alla djurvänner! Bara att ta med en vov till en strand o varken ha med parasoll eller söka skugga är djurplågeri i sig, men att sedan låta sin dotter i 12-årsåldern 'leka' med hunden som den vore en sak, ja då brast nästan våra hjärtan. Tjejen tog ut den lilla hunden på sin mini-surfbräda o efter ett tag hoppade den lille i o simmade för glatta livet mot land, men precis när hunden va nästan framme så plockade tjejen upp den o bar ut till brädan igen!! Detta gjorde hon 2 ggr o skulle till att göra igen, men då gick husbandet till tjejens mamma o jag gjorde mig beredd att ta hunden... Beskedet som gavs var att om mamman inte såg till att genast börja behandla hunden med respekten den förtjänar så skulle vi se till att de inte fick vara kvar på stranden. Kvinnans första kommentar gav oss genast svaret på hur dottern så lätt blivit en liten sadist 'Det är ju bara familje-hunden' Vi fick många goa kommentarer för att vi sa ifrån, men de gladde oss sådär, vi var ju varken få på stranden igår, inte heller var vi närmast familjen... Hoppas att de fått sig några nya o bra tankar nu bara allesammans!
Postat av: Johanna
URL: http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se 2010-08-02 / 19:02:58

Bra ni sa ifrån! jätte bra!


Postat av: kittymon
URL: http://kittymon.blogg.se/ 2010-08-02 / 22:23:43

Många jävla idioter finns det och den sista är inte ens född än!!!! Skitbra att ni sa ifrån. Fler borde dock göra det men många vågar inte eller för flata. Men du är som mig kan inte hålla käften och tur är väl de!



Hoppas ni har det lovely och snart är det min tur!


Postat av: Dvärghundspossen
URL: http://dpossen.blogspot.com 2010-08-02 / 22:26:15

Fy f-n. Men bra att ni sa ifrån iaf!!


Postat av: Daniel
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/ 2010-08-03 / 10:23:05

Blir förbannat tårögd ( har själv ett par hundar, mina barn, mina ögonstenar) ush hur folk kan behandla djur och som tyvärr inkluderar barn, vilka inte fått uppfostran gällande skötsel av djur!!!


Postat av: Carol
2010-08-03 / 23:55:14

'only the family dog' makes me soooo mad. Punishment for such people such match the crime! Hurrah for the brave Family B!


Postat av: Linda
URL: http://hummingbird.blogg.se/ 2010-08-04 / 13:31:34

Man blir så himla arg!Jag hade gjort samma sak! Ni är bäst. haha var tvärtom i det hundälskande landet Frankrike, där hade de hundarna med sig på stranden, de hade eget parasoll,massa vatten de blötte sanden,grävde grop o lade sig i o blötte hunden, ja där behandlade de hundarna bra. Men frankrike för oss var ingen favorit väldigt nedgånget till o med St.Tropex. Vi är nu hemma allt har varit helt underbart en verklige upplevelse nu får ni snart komma hem så vi kan tjöta lite o byta erfarenheter i fånene jöööööh;)


Postat av: madmolly
2010-08-04 / 16:15:56

Bra jobbat! Jag förstår inte hur det är fatt med vuxna människor som tycker att det är helt ok att djur behandlas som leksaker. Så j***a trist :(

Stor guld stjärna till dig och Leslie för att ni sa ifrån, önskar fler vågade göra det i situationer som denna. Puss på er, ni är mina idoler :)


Postat av: Susanne
URL: http://kandy.se 2010-08-07 / 09:30:47

Bra gjort, jag är stolt över er :-) nu har ju inte jag hund utan katt men hon är en i familjen också och behandlas därefter... för mig är det självklart men tyvärr inte för alla tydligen.


Att tänka på innan du kommenterar:

- för att slippa missa några inlägg kan du ju klicka här ---> bloglovin
- vill du låna några av mina foton på bloggen - fråga först!
- all reklam, spam och trams RADERAS omedelbums
- medan jag STORTRIVS och BLIR GLAD för alla andra goa kommentarer!








Namn:

E-Post: (Publiceras Ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Komma ihåg dig?