Aktiva val

ja såna kan man göra flera utav och med olika tidsmellanrum, ibland kommer flera samtidigt och ibland duggar det inte lika tätt med dem. Just nu, för mig och även husbandet, så duggar det aktiva val tätare än på länge :-D

Några aktiva val för oss är att;
  • börja äta ännu bättre, ännu nyttigare och ännu mer home-made (vi gör men ska alltså bli bättre ändå),
  • faktiskt börja med stor-matlagning tillsammans, fylla frysen med allehanda goa rätter att bara ta fram och tina, särskilt när vi har "barnen" hemma - skönt att slippa tänka på vad man ska äta och göra varje dag,
  • försiktigt börja med våra promenader igen, tar det easy så mina fötter hänger med, självklart gör vi dessa tillsammans med vovsen och ibland även andra vänner av såväl tvåbent som fyrbent slag,
  • arbetsplanerings-projekten ska färdigställas nu i de närmaste, tjong i medaljongen så bra det blir!
Ja, lite nytt blir det i alla fall och så fortsätter vi med allt "gammalt" också såklart!

Bra start med maten för min del idag, lunchen bestod av
  • grönsallad med gurka, tomater, fetaost, oliver, kräftstjärtar och god dressing gjord på olja och vinäger. Kryddade med örtsalt, Herbamare Chili
  • kallt och gott vanligt kranvatten
  • avslutningsvis en slät kopp kaffe
Över och ut!
Postat av: Saras Inredning
URL: http://katterochpasta.blogg.se/ 2010-02-01 / 16:18:40

Oj det lät ju alldeles lysande tycker jag!

Jag brukar försöka tänka på NÄRODLAT, inga E62X-medel i maten och inga lightprodukter åsså ajabaja med karra och dricka =)

Fuskar hellre med ett chips och ett glas rött på lörda'n. Dessutom är ju dom senaste rönen nu att ett glas rött om dagen är bra för det mesta.



Tjing/Sara


Postat av: Anna
URL: http://annacondas.blogg.se/ 2010-02-01 / 16:39:51

Kul! Jag fick se en bild på halsbandet jag beställde, blev kanonfint! :)



Kram


Postat av: Cecilie - Bloggvärldens mest musikfyllda blogg
URL: http://ceciliesjostrand.blogg.se/ 2010-02-01 / 17:04:39

Kämpa på:D


Postat av: Karl Saxell
URL: http://karlsaxell.blogg.se/ 2010-02-01 / 17:25:51

Mkt bra lista!


Postat av: Dvärghundspossen
URL: http://dpossen.blogspot.com/ 2010-02-02 / 00:13:32

Själv tänker jag jämt att jag ska bli mer effektiv, men konstigt nog så händer det aldrig.


Att tänka på innan du kommenterar:

- för att slippa missa några inlägg kan du ju klicka här ---> bloglovin
- vill du låna några av mina foton på bloggen - fråga först!
- all reklam, spam och trams RADERAS omedelbums
- medan jag STORTRIVS och BLIR GLAD för alla andra goa kommentarer!








Namn:

E-Post: (Publiceras Ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Komma ihåg dig?