Novas resa - dag 1 091230

Jag blir hämtad av två typer med andra fyrbenta, jag hörde dem nog därbak i fyrhjulingen, inte var de glada tyckte jag i alla fall, för när jag tog plats i baksätet lät de lite avundsjuka att jag fick så stor plats. Hmmpf nåja, jag är ju stor och vacker, så det är ju inte konstigt att jag får åka så fint.

Satt och tittade ut, luktade på de däringa där fram lite grand, men när de inte brydde sig om mig det minsta, så lade jag mig ner och vilade.

Typerna stannade vid ett sånt där trevligt luktande ställe, Mac-nånting, åt i bilen gjorde de t.o.m. Jag visade min bästa sida och tiggde såklart inte, vem tar ni mig för.

Stannade sedan utanför ett stooooort hus, mitt ute i ingenstans, självklart rusade jag runt i snön ett tag innan jag tog mitt pick och pack till insisidan. Blev ju glad att träffa folk, så jag hoppade såklart upp som jag brukar, men fy så tråkigt, de här typerna var som de som hämtade mig (matte har helt säkert skvallrat, sicken glädjedödare) och puttade bara ner mig och sa inget. Nåja, tänkte jag, jag kan nog testa andra grejer, de ska nog få se!

Vilade rätt mycket kring fötterna på de här nya tvåbenta, de va faktiskt riktigt mysiga att vara med.

Sov med de som hämtade mig och de där små råttorna, fy vilka skälliga typer alltså. Så fort man lade av en liten fjärt eller harklade sig lite, så var den store (nåja honom ska vi nog få ner på jorden, i morgon, vänta bara) där och sa till, efter en stund hängde ekot på också (den lille äter jag upp till frukost tänkte jag).

Avslutar första dagen med att säga - i morgon är en annan dag och då ska det snö-rullas, busas, kolla läget på de tvåbenta och absolut sätta de små illrarna på plats //Drottningen har talat

Postat av: madmolly
2010-01-02 / 22:10:26

Hahahah...låter i alla fall som Nova har haft en grym nyårs helg....frågan är om Freddan gillade det lika mycket...hahah


Postat av: Novas Matte
2010-01-05 / 13:54:39

Vilken tur att hon visade upp sin bästa sida om man bortser från hoppandet! =)

Jag är glad att jag skvallrade så att ni var förberedda!

Stackars Fred, låter som det blev en lång natt för honom!


Att tänka på innan du kommenterar:

- för att slippa missa några inlägg kan du ju klicka här ---> bloglovin
- vill du låna några av mina foton på bloggen - fråga först!
- all reklam, spam och trams RADERAS omedelbums
- medan jag STORTRIVS och BLIR GLAD för alla andra goa kommentarer!








Namn:

E-Post: (Publiceras Ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Komma ihåg dig?