Novas resa - dag 2 till 4

Har haft jättebra dagar, även om jag såklart saknat matte en del, men de jag bott med har gjort det lättare att vara borta från henne och allt mitt jag inte fick med mig. Summerar resterande dagar här nedan;

  • jag och grabbarna blev ganska snabbt bundis med varandra, mest lekte jag med den stora killen, den lille va lite klen helt ärligt (gömde sig under fyrhjulingarna bland annat, en riktig fegis). Den stora killen var super, hängde med i alla mina svängar och gjorde några djupa rullningar i snön med mig! Vi lekte dock mest utomhus, då vi tenderade att ta med hela möblemanget från ett rum till ett annat och alla mattorna låg ju som dragspel (vi tyckte det var super-kul, men de tvåbenta va lite surmulna faktiskt)
  • jag fick vara med överallt och jag lovar att jag provat att ligga precis på alla ställen som fanns - under bord, bredvid soffor/stolar/fåtöljer, i desamma och några säng-liggar-försök också (de sistnämnda gick sådär, blev nerskuffad typiskt nog)
  • jag fick testa att vara ensam i fyrhjulingen vid två korta tillfällen, lugnade dock ner mig snabbt då grabbarna visade mig att allt var lugnt och eftersom de känner mina bonusar, så lät jag mig snabbt lugnas
  • jag har ätit super-gott, lite extra kalkon har jag fått av de som bor i huset, men fortfarande åt de jag åkte med av mina köttbullar (tyckte väl att de, precis som matte, får skaffa egna nån gång och inte snylta på mig)
  • jag sov gott, men tydligen hade andra svårt med sömnen, detta trots att jag från andra natten bodde hos ägarna av huset. Kanske störde jag när jag tog mig ut ur deras rum, traskade över golvet till "de mina" och sedan öppnade med nyckeln som satt på utsidan - JA ni får kalla mig Nova Houdini, jag är fenomenal om jag får säga det själv!
  • jag var lös, med bara korta handtaget hängande, då vi inte var på eller nära vägen. De liksom kände att jag inte ville gå någonstans själv och de hade alldeles rätt!
  • ena dagen fick jag också springa på annat ställe, så fort en gång var skottad upp till ett rött hus med vita knutar och en stor lada framför, då fick jag springa till de två kill-tvåbenta och gissa om jag röjde sen. Uppför gången, ut på ängen, över stock och sten i skogen och tillbaka x 4, de hann knappt se var jag var någonstans - sånt kallas lycka för en vov vill jag lova. Den stora bruna killen var långt före hela tiden så jag ordnade egna varv, dumt att slösa energi på en med den löpstilen!
  • jag slutade dra i kopplet och att försöka välta folk (vi fick ju besök av andra tvåbenta en kväll men även de blev liksom förvarnade om hur jag är) - de är fullkomligt obstinata de här tvåbenta helt ärligt, ingen idé att ödsla energi på dem, testar vidare när jag får tillfälle med andra i stället ;-)
Sammanfattningsvis så var det bra dagar, enda jag kan säga är väl att de behöver lära sig en viktig sak - LÅT ALLA SOVA TILLSAMMANS så blir det mindre tjafs, dessutom spar man energi då man ger värme åt varandra!
Postat av: Novas Matte
2010-01-05 / 14:03:19

Låter som hon och Freddan hittade varandra, tur att det finns någon som kan utmana hennes snabbhet!

Ja, vad ska man säga, hon är bra listig min lilla dam och miljösmart också! =) Tro inte att en liten nyckel kan hindra henne att försöka samla hela flocken!


Att tänka på innan du kommenterar:

- för att slippa missa några inlägg kan du ju klicka här ---> bloglovin
- vill du låna några av mina foton på bloggen - fråga först!
- all reklam, spam och trams RADERAS omedelbums
- medan jag STORTRIVS och BLIR GLAD för alla andra goa kommentarer!








Namn:

E-Post: (Publiceras Ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Komma ihåg dig?