Det goaste hundmötet

jag någonsin upplevt, ja det upplevde jag i helgen hos The Hummingbirds
så härligt att det är omöjligt att beskriva .... men visst jag tänker göra ett försök ;-)

Tänk er en härlig dobermann-hane i sina bästa år, ståtlig som få, vacker som
en liten hund-Gud med det passande namnet GREVEN ... men toooook-klumpig i sina människomöten ... för stora tassar, i vägen överallt, träffar den o den när man glatt vill hälsa på de nya tvåbenta (jag o husbandet) ...

och så en liten iller-triller-pinne som tultar runt med lilla kroppen i ständig gungning,
hoppar, skuttar, glatt letandes efter nya äventyr ...

så möts de två, en syn för gudar - de springer runt några varv, ja lillen springer runt den stora rätt rejält, men slutligen stannar det och vår lille "porr-skådis" Goliat lägger sig genast för överheten och låter den store lukta in sig ordentligt ....

tänk er då huvudet på Greven som är i paritet med hela lill-illerns kropp, hur försiktigt han petar med nosen, puttar, nosar, tar med tassen den stora sååå försiktigt -
borta är all klumpighet vi sett tidigare, han "tar" i den lille som han vore av porslin ... gör lekinvit som med brorsan Texas (mun över liten vov) men inte på samma tuffa sätt han kan med brorsan sin ...

meeeeeeeeeeeeeeeeen det är då Linda säger .....

"Just det, vi kanske ska ge hundarna mat ...." !!!!!!
(o vi som trodde han va försiktig, nä det va ju SCAN-kontroll *fniss*)
Postat av: Maya
URL: http://mayashideout.blogspot.com 2010-07-13 / 07:13:00

We har en hund här på jobbet storlek större... men han tror han är lika stor som en Australisk terrier...dvs liten!

Suck, går happy under någonstans ska Hugo med det..haha... ibland slutar det med att vi får rusa och rädda datorer och telefoner mm som håller på att åka i golvet!


Postat av: Johanna
URL: http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se 2010-07-13 / 14:40:29

Haha då får ni ju ta er till skåne då ju, ni måste ju lyssna på dem som vill. NU haha



skönt och kunna jobba hemma lite :) jag sluta tidigt idga och börjar sent imorgon..skönt med bara 75 % i denna eviga värmen...man skall kanske inte klaga...men man smälter bort med kläder på!


Postat av: Thessan
URL: http://thessansamigurumis.blogg.se/ 2010-07-13 / 17:49:27

sv. Japp, det ska jag hälsa dom =) Ja, det va syn att tiden gick så fort... men hör av dej när du e på ingående nästa gång så försöker vi då! Hade ni det bra här i väster??


Postat av: Susanne
URL: http://kandy.se 2010-07-13 / 18:55:11

haha...ja, det är skönt med navelluddspillardagar...behöver några såna känner jag och då gör det ju inget att vädret visar sig från sin bästa sida... blir inte så mycket navelludd då iofs, mer solcreme :-)


Postat av: Linda
URL: http://hummingbird.blogg.se/ 2010-07-13 / 19:20:14

Åh vad sött skrivet Mia du kan verkligen uttrycka dig i ord!Lika intressant o roligt att läsa som vanligt..jamen längtar ni redan tillbaka då har ni haft det bra här o det är ju iofs ett gott tecken;)ja badmingtonen rockade,haha när jag sprang fram & tillaka tills jag höll på att döööö o skrek meeeen Mia ta den dåååååå;)

Saknar er båda och ser fram emot ett sthlm besök snart!!!


Postat av: Anna-Karin Edlund
URL: http://www.dptjejer.blogspot.com 2010-07-13 / 20:34:01

Vilken härlig målande beskrivning, kan se de framför mig!

Diva växte upp med en Dobermann (Nike) så jag vet hur försiktiga de kan vara när de vill.



Kram


Att tänka på innan du kommenterar:

- för att slippa missa några inlägg kan du ju klicka här ---> bloglovin
- vill du låna några av mina foton på bloggen - fråga först!
- all reklam, spam och trams RADERAS omedelbums
- medan jag STORTRIVS och BLIR GLAD för alla andra goa kommentarer!








Namn:

E-Post: (Publiceras Ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Komma ihåg dig?