Näsblod

var längesen jag blödde .. men igår kväll så sprutade snoken minsann :-(

I tonåren och särskilt då jag var aktiv inom sport, ja då blödde jag mycket och ofta,
slag på näsan, kraftig ansträngning, ibland många aktiviteter per vecka, inte kul alls.

Till slut fick jag remiss till en läkare som brände blodkärlen i näsan, båda borrarna,
och efter det har jag knappt blödit alls, bara någon enstaka gång och absolut inte så mycket som igår.

Tror att det kan vara stressrelaterat denna gång och överhopning av jobb kanske ... nåja, snart
blir det lugnare igen (kan man hoppas o tro på).

Happy Friday to you all!
Postat av: tess
URL: http://tess701.blogg.se/ 2011-02-04 / 09:53:34

Men fy... hoppas de inte kommer igen. vet ärligt inte när ja blödde näsblod heller. URK.



Ja ville kika in och önska en trevlig helg.


Postat av: tess
URL: http://tess701.blogg.se/ 2011-02-04 / 10:17:02

Syrran hade sin string hylla i källaren i många år kan ja säga hon e glad att hon sparar på allt nu för nu sitter den uppe istället. LER. Men så är de ju man uppskattar ju inte saker då å sedna blir de något annat. De är värda en del de där hyllorna å dyra på aktioner å loppis. får kika runt lite för ja skulle som sagt kunna tänka mig sedan när övervåningen är klar.



Ja jag vill verkligen inte bli sjuk men vi får se hur de blir. Ja kan ju inte påverka skiten tyvärr. Är hemma idag för jag har huvudvärk å ska snart lägga mig. Å försöka gå ut för även om de blåser tittar solen fram nu.



Ha de gott.


Postat av: Dvärghundspossen
URL: http://dpossen.blogspot.com 2011-02-04 / 10:47:12

När jag var barn så blödde jag näsblod jätteofta, till synes helt utan anledning. Ibland kunde det blöda både mycket och länge, så man fick ligga på soffan med en kudde under nacken och en halv toarulle upptryckt i snoken... Himla jobbigt! Jag fick dock aldrig nån behandling för det, men det blev bättre när jag blev äldre.

När jag är förkyld så kan jag dock bara ha nässpray/näsdroppar för bebisar. Tar jag för barn eller ännu värre för vuxna så börjar det blöda igen.


Postat av: tess
URL: http://tess701.blogg.se/ 2011-02-04 / 12:58:54

TACK!! sååå skönt att se att fler är vimsiga. Ler stort. Ja e hemsk å glömma å vimsa till de. Å ju mer jag har dessto värr å nu börjar de hopa sig igen...



Ja sådär vet ja itne om ja vill ha de men alla saker skulle ja vilja ha typ. Du vet va pengar hon måste lagt ut. De va ju buntvis med papper i alla färger å stämplar å ja hjälp... de va lite som en affär.



Pysselhörna räcker för mig...



Ja håller tummar att de kan ha något som passar.


Postat av: Fifi
URL: http://fififantastic.blogspot.com 2011-02-05 / 11:06:20

Aj då, inte stressa så!



Det var som tur var bara en engångskräkning, puh!



Hoppas du har en skön helg, utan näsblod!



kram


Att tänka på innan du kommenterar:

- för att slippa missa några inlägg kan du ju klicka här ---> bloglovin
- vill du låna några av mina foton på bloggen - fråga först!
- all reklam, spam och trams RADERAS omedelbums
- medan jag STORTRIVS och BLIR GLAD för alla andra goa kommentarer!








Namn:

E-Post: (Publiceras Ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Komma ihåg dig?