IT den onämnbare

Jag mår psykiskt och fysiskt illa av all mediabevakning
utav massmördaren, "it" med de otäcka ögonen möter min
blick så fort jag går ut på internet, så fort jag ska öppna MSN
är "it" den onämnbara där - och jag får nästan andnöd av olust och ångest ...
olust och ångest inte bara för vad "it" gjort, utan också för hur
media liksom gottar sig i eländet, dag ut och dag in :-(

Är det kanske i själva verket så att vi alla är av naturen onda,
när vi med sådan ihärdig lust ser alla bilderna om och om igen,
lyssnar på ljudupptagningar från rättegången, tar bild efter bild i
våra hjärnor, bilder som aldrig kan suddas ut?

Själv har jag bestämt mig för att inte nämna namnet, varken tyst för
mig själv eller i text, vända bort min blick när den möts av "it's"
och byta sida snabbare än kvickt om "it" är där ...
den onämnbare finns inte, är intet och förblir intet ..

I hjärtat ska bara rymmas glädje, kärlek och förtröstan,
till de mina och alla andra i vår underbara värld ♥♥♥
Det goda ska segra i kampen om våra själar


Postat av: Linda aka Javamorsan
URL: http://baralinda.se/wordpress 2012-04-19 / 09:55:13

Instämmer till 100 % om inte mer!! Media bör bara ignorera hela honom!!!


Postat av: Sussa
URL: http://sussa.blogspot.com 2012-04-19 / 10:03:16

Precis som i Harry Potter, Voldemort: han som inte får nämnas vid namn. På grund av hans ondska. Kram


Postat av: Malin Golve
URL: http://www.malingolve.se 2012-04-27 / 22:09:11

Du är så klok <3


Att tänka på innan du kommenterar:

- för att slippa missa några inlägg kan du ju klicka här ---> bloglovin
- vill du låna några av mina foton på bloggen - fråga först!
- all reklam, spam och trams RADERAS omedelbums
- medan jag STORTRIVS och BLIR GLAD för alla andra goa kommentarer!








Namn:

E-Post: (Publiceras Ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Komma ihåg dig?