10 livslektioner från Einstein

Albert Einstein var inte bara en framgångsrik vetenskapsman. Han hade också en mycket klok syn på livet. Här kan du ta del av tio goda råd från honom.

1. Var nyfiken

"Jag har ingen speciell talang. Jag är bara passionerat nyfiken."

2. Var uthållig och ha tålamod

"Det handlar inte om att jag är smart, det handlar om att jag har tålamod med problem."

3. Fokusera på nuet

"Den man som kan köra säkert samtidigt som han kysser en söt flicka kan helt enkelt inte ge kyssen den uppmärksamhet den förtjänar."

4. Använd din fantasi

"Fantasi betyder allt. Det är en förhandsvisning av livet. Fantasi är viktigare än kunskap."

5. Gör misstag

"En person som aldrig gjort ett misstag har aldrig provat något nytt."

6. Lev i nuet

"Jag tänker aldrig på framtiden - den kommer snart nog ändå."

7. Var värdefull

"Sträva inte efter att vara framgångsrik, sträva efter att ha ett värde."

8. Förändra dina handlingar

"Gör inte om samma sak om och om igen och förvänta dig olika resultat."

9. Lär dig genom erfarenhet

"Information är inte kunskap. Den enda källa till kunskap är erfarenhet."

10. Lär dig spelreglerna

"Lär dig reglerna för att förstå spelet. Och sedan måste du spela bättre än någon annan."

Källa: 10 Amazing Life Lessons You Can Learn From Albert Einstein, Dumb little man

Inga dumma livslektioner det däringa, plättlätta att följa eller hur!!!! Kramkram skumbanan

Postat av: Tommy
URL: http://tommytott.blogg.se 2012-08-15 / 17:42:59

Förutom min kesella så käkar jag magert kött, inget fett mer än 90-100 g fett i stekning som max per dag!


Postat av: Johanna
URL: http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se 2012-08-15 / 19:19:34

Ja just nu är jag så trött tt jag vill gå och sova redan nu, men det funkar inte, får vänta iaf till 21 :) Hoppas du fick mitt mail :)

kram


Postat av: Tommy
URL: http://tommytott.blogg.se 2012-08-16 / 12:49:29

sv: Tack för tipsen!

Vi har inte testat färskfoder, men kanske borde ta sig en titt på det.. ? Kram


Postat av: Kristina
URL: http://www.nellamoda.blogg.se 2012-08-17 / 15:46:06

Klokt sagt :D


Att tänka på innan du kommenterar:

- för att slippa missa några inlägg kan du ju klicka här ---> bloglovin
- vill du låna några av mina foton på bloggen - fråga först!
- all reklam, spam och trams RADERAS omedelbums
- medan jag STORTRIVS och BLIR GLAD för alla andra goa kommentarer!








Namn:

E-Post: (Publiceras Ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Komma ihåg dig?