En rolig utmaning

från bästaste Linda blir skoj att göra,
så det gör jag såklart ;-)



1) VAD GJORDE DU FÖR TIO ÅR SEDAN?
Då började jag på Stockholms universitet, som administratör/ekonomiansvarig/kanslisekreterare.

Kring påsk detta år höll jag på att dö, men min tid var inte till ända än gudskelov.

Sommaren gick i återställningens tidevarv - mycket utomhus, promenerade, umgicks med vänner, solade/badade, buggade ♥


2) VAD GJORDE DU FÖR ETT ÅR SEDAN?

Firade nyårshelgen hos underbara svärmor ♥ (missade vi tyvärr detta nyår, en underbar tradition annars), sålde huset och flyttade till lägenhet, var i Grekland med bror min och hans härliga ungar ♥

 

3) FEM SNACKS DU GILLAR
Alla slags ostar, torkat kött, korv (Onsala o andra liknande), saltaste av saltlakrits.

 

4) FEM SÅNGER DU KAN HELA TEXTEN TILL:
De flesta Abba-låtarna, sjöng ju i hopprepshandtag med bästa kompisen varje dag nästan ;-)

5) FEM SAKER DU SKULLE GÖRA OM DU VAR MÅNGMILJONÄR:

Säkra våra föräldrars ålderdom som first thing!

Säkra även barnens/bonusbarnens samt syskonbarnens framtid.

Resa - mycket, länge och ofta - varthelst vi har lust.
Köpa hus i Grekland (svårtippat eller hur!)
Skänka pengar till att hjälpa våra hemlösa här hemma i Svedala.

6) FEM DÅLIGA VANOR
Stressar för mycket, något jag jobbar hårt med att försöka låta bli ;-)
Har gärna 512 bollar i luften samtidigt, vanans makt, gör att stressen får fäste (suck vilken spiral va!!)
Kan gå från pedant till slarva på bara nån dag, scizofren personlighet vad gäller städning med andra ord ;-)

Min Bukowski-mani kanske ;-)

Kommer inte på några fler - har ni några jag glömt, please tell me ;-)

 

7) FEM SAKER DU GILLAR ATT GÖRA:

Umgås med vänner, nära och kära - ofta och länge ♥

Resa - både charter och på annat sätt - campa såklart, härligt som bara den och inte alls som det ser ut att vara på TV ;-)
Blogga
Planera, både på jobbet och privat
Spela spel, brädspel företrädesvis men även frågesporter o klurighetsspel

 

8) FEM SAKER DU ALDRIG SKULLE KLÄ DIG I, ELLER KÖPA:
Mössa inomhus!
Mönstrade leggings (tar Lindas, säger no-no jag också)
Solhatt med stooooooora brätten
Skinnbyxor (inte igen, been there done that liksom)
Trenchcoat

9) FEM FAVORITLEKSAKER:

Ajfånen

Vår Nespresso-maskin
Min Filofax absolut, den nya för 2012 är dessutom ROSA (Rosa bandet-modell)
Kameran
HUSBILEN - stor och underbar "leksak"

10) NÅGRA PERSONER JAG GÄRNA VILL SE GÖRA DEN HÄR UTMANINGEN:

Johanna

Izabell

Annelie

Sandra

Linda/Javamorsan

 

Säger som Linda/Hummingbirden - Känn er utmanade. Gör listan och länka den hit!

Postat av: Johanna
URL: http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se 2012-01-02 / 11:43:41

Sötnöt där! Jag vill bli bäst över allt asg nej det är mest på skämt :)



Tack för utmaningen, har precis gjort den! Men skall lägga in din länk också.... :P



Kramen


Postat av: Linda-Mamma till Alfred
URL: http://hummingbird.blogg.se/ 2012-01-02 / 14:14:06

Åh vad kul att du antog den,trots att du inte länkade moi;) På lördag ses vi, jösses måste ringa västtrafik nu o kolla upp så att jag kan ta mig dit & hem;)


Postat av: Vivi
URL: http://www.missvivis.se 2012-01-02 / 15:19:29

Oh det är så roligt att vad alla skriver, du hade en massa bra saker på din lista ;) men så klart att maken borde vara med bland leksakerna he he ;)



Vi fick inga kort på våra rislyktor ...av förklarliga skäl fniss fniss vi får hoppas att vi får upp dem i luften nästa år!

Vi ses ! (ha ha för det gör vi ju snart)

Kram !


Postat av: Vivi
URL: http://www.missvivis.se 2012-01-02 / 15:20:28

Ps ...läskigt det som hände för 10 år sedan, det får jag fråga mer om, men vet du ... då var du på sthlm universitet samtidigt som jag pluggade där :) Ds


Postat av: kittymon
URL: http://kittymon.blogg.se/ 2012-01-02 / 22:11:04

Weeee saknar dig med! Tittade in och skrev lite i bloggen. Hoppas du har haft en bra jul och nyår.



God fortsättning!



Kraaaaaaaaaaaam


Postat av: Linda aka Javamorsan
URL: http://baralinda.se/wordpress 2012-01-03 / 11:58:03

Åh vad kul. Sånt här älskar jag ju!! Klart jag antar denna utmaningen!


Postat av: Izabell
URL: http://[email protected] 2012-01-03 / 15:20:34

Jag antar utmaningen.. i helgen! ;-)



Kraam från en liten tröttis! <3<3<3


Postat av: Sandra
URL: http://lilleput.blogg.se/ 2012-01-03 / 20:21:58

Året har börjat superbra verkligen :) love it! Hoppas ditt 2012 också fått en härlig start.



Ska anta utmaningen snaaaart :)




Att tänka på innan du kommenterar:

- för att slippa missa några inlägg kan du ju klicka här ---> bloglovin
- vill du låna några av mina foton på bloggen - fråga först!
- all reklam, spam och trams RADERAS omedelbums
- medan jag STORTRIVS och BLIR GLAD för alla andra goa kommentarer!








Namn:

E-Post: (Publiceras Ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Komma ihåg dig?