Spela bingo

är något jag gjorde mycket som barn,
då hela familjen o grannar med familj drog till
lokal och spelade några brickor ..
och vann gjorde jag faktiskt flera gånger (stolar, pallar o allt möjligt, en hel del krafs
blev det väl, men också mycket bra saker faktiskt).

Varje gång jag åker förbi någon liten lokal där folk
kan Spela Bingo tillsammans, tänker jag på våra spelkvällar tillsammans,
en riktig familjegrej.

Satt här och sökte på ställen att gå på och kanske prova igen,
nu som vuxen med min egna familj och kanske några vänner,
bara för skojs skull .... men i stort sett alla träffar är onlinespel :-(


och det är ju inte riktigt samma sak eller hur!!??!!

Så antingen sitter vi framför stora dataskärmen hemma och spelar ett gäng,
eller så åker vi runt och letar en Spela Bingo-lokal för spel in real life -
för spela det ska jag så det så ;-D

Har ni någon egen erfarenhet av bingo, från lokal eller nätet?
Eller är jag så gammal att det är därför jag nu får leta lokalerna med ljus o lykta? hehehe

Detta är ett rekläjm-finansierat inlägg, men allt jag skrivit i det är sant, så det så :-D
Postat av: tess
URL: http://www.mondoblog.se/tess701 2012-01-17 / 09:06:38

Åker med syrran på bingo ibland... bilbingo... de e ganska skoj å vunnit har ja väl gjort ibland men ja vi brukar ha skoj i alla fall...


Postat av: Eleonore- Kokboksutmaningen!
URL: http://www.fika.med.nöjesgalaxen.se/ 2012-01-17 / 10:57:52

Bingo är så kul, jag har alltid sagt att jag ska bli en bingopensionär som ska sitta i bingohallen varvar med vattengympan om dagarna :D

Ja ibland behöver man en rensning både i kök och kropp. Även om maten jag köpt inte är jättenyttig i viss synvinkel så är det bättre än att trycka i sig bullar haha :D

Hoppas du hittar några bra smoothies recept!

Kramar


Postat av: KH
URL: http://www.kaffehornan.se 2012-01-18 / 02:05:13

De var många år sedan man spela bingo


Att tänka på innan du kommenterar:

- för att slippa missa några inlägg kan du ju klicka här ---> bloglovin
- vill du låna några av mina foton på bloggen - fråga först!
- all reklam, spam och trams RADERAS omedelbums
- medan jag STORTRIVS och BLIR GLAD för alla andra goa kommentarer!








Namn:

E-Post: (Publiceras Ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Komma ihåg dig?