5:2 fick det bli

årets första jobbvecka och det funkade galant, antagligen för att resterande dagar är åt LCHF-hållet (mindre kolisar och bara äkta råvaror i fett- och sockerväg).
 
Både jag och husbandet har levt det mycket glada livet en tid nu när vi haft långledigt, alldeles för mycket god mat och goda drycker ihop med för lite rörelse - ingen bra kombo för midjemåttet precis ;-)
 
Så vi bestämde oss bara för att ändra på det, men utan att göra några större förändringar egentligen. Jag kör 5:2 för det kändes bra för mig då jag gjorde det i höstas. Tar halvfastans två dagar i veckan med äggfrukost, lunch (här ligger den stora mängden av mitt dagsintag på 500 kalorier), mellanmål och middag på assiett (så ser det ut att vara mer än det är på tallriken, vi äter ju även med ögonen som bekant). Husbandet äter bara mindre mängd och mindre kolisar under veckorna (han behöver ju äta mer med sitt jobb).
 
Denna första vecka har jag enbart fått vardagsmotion, ca 15 min/dag, plockat lite hemma efter jobbet samt haft svärmor med sambo hos oss i helgen (med lite mer god mat, ost- och kex samt vin/öl) och har ändå gått ner 1,5 kg (från tisdag - söndag)!
 
För min del beror det nog på att jag faktiskt ändrade även i helgen - mindre matintag (inte mer än en portion), inga kex till ostarna och även där mindre mängd, samt mindre vinintag.
 
Mot en hälsosam vår vi går, i Arne Tammers spår
(Ge mig en kvart om dagen sa han för er som inte visste det)
Postat av: Izabell
URL: http://misssunheart.blogspot.se/ 2014-01-13 / 11:43:27

Vad duktig du är! :)

Kraam kraam

Svar: Tack fina Iza, jag behöver bara ge mig en spark därbak så jag kommer igång o sen är det bara att köra på :-D
kan fortfarande inte kommentera inne hos dig tyvärr så jag får svara här samt att jag brukar ju skriva på Fejjan ♥
Fred the Vov Allmighty Dog


Postat av: Malin-Heléna
URL: http://malin-helena.bloggplatsen.se/ 2014-01-13 / 16:16:04

Härligt att du hittat ett sätt att äta bra som passar dig. Det är toppen att ha ett grundkoncept och sedan göra det på sitt eget sätt. :)
Hare ju sett bilderna på instagram, det ser riktigt gott ut. ;)

Kramar!


Postat av: Anne-christine
URL: http://TantGlad.bloggo.nu 2014-01-15 / 19:42:31

Hejsan.
Tycker mig läsa om 5:2 dieten presis överallt nu. Bra om det funkar och duktig är ni som klarar det.
Nu måste jag nyfiket spana vidare i din blogg då det är första gången jag besöker din blogg.
Må så gott nu!
Mvh TantGlad. Alias Anne-christine


Postat av: Vivi
URL: http://www.missvivis.se 2014-01-15 / 21:30:29

Jag gillar inte dieter, men jag hör faktiskt mycket gott om 5:2 och på sätt och vis känns denna dieten inte riktigt som en diet!
Duktigt att dig att bryta lite dåliga vanor, det är INTE lätt :P

Ja just det , jag har nämligen också kollat på de resorna till Gekås trots att jag bor så nära. Funderade ett tag på om du skulle åkt om man skulle försökt åka på samma på gt sätt :P
Tack för inbjudan till din födelsedag också, ska kolla hur det ser ut ... det är ju det där med pengar osv nu när man har en liten :P
Var i sthlm bor ni nu ? Söder, norr ?
Kram !


Att tänka på innan du kommenterar:

- för att slippa missa några inlägg kan du ju klicka här ---> bloglovin
- vill du låna några av mina foton på bloggen - fråga först!
- all reklam, spam och trams RADERAS omedelbums
- medan jag STORTRIVS och BLIR GLAD för alla andra goa kommentarer!








Namn:

E-Post: (Publiceras Ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Komma ihåg dig?