New life - svar på frågor

en ställd direkt här i bloggen utav trevlige Kenneth och andra har jag fått på bl.a. mejl - tänkte jag slår flera flugor på smällen o svarar i ett inlägg (å så blir det ett inlägg också från latmaskbloggerskan Mia typ!!)
 
Först statusuppdatering efter 5 veckor av #miaschallenge - MINUS 8 kg är resultatet nu, ligger bra över både vecko- och månadsmål = HAPPY ME
 
FRÅGOR PÅ DETTA;
 
  • Vad äter jag för att rasa så i vikt? (detta var Kenneths fråga) SVAR: Jag äter nästan allt, men i mindre portioner och så undviker jag "synliga" kolhydrater (pasta, bröd bl.a.) men äter råris 1 gång/vecka och så äter jag mer vegetariskt (har bara blivit så faktiskt, även om jag absolut inte klagar - kokböckerna jag fått är guld värda eftersom jag är såååå urdålig på matlagning, tycker jag själv ...)
  • Kenneth pratade om det svåra att vara hård mot sig själv när man blir sugen .. MITT SVAR är att jag har bestämt mig och vet att de första dagarna är värst, har en vecka o sedan två gått, så går allt på räls o kroppen bestämmer över knoppen i stället för tvärtom ;-) Nu tycker jag att en morot är super-duper när jag blir sugen, så lura min lilla hjärncell var egentligen hur lätt som helst ;-)
  • Vad är det som gör att du (dvs jag) lyckas nu o inte tidigare? SVAR som ovan egentligen, jag har bestämt mig bara att det ska gå, satt målet högre än tidigare o inte svamlat om "om jag går ner så här mkt/lite så är jag nöjd" - denna gången är jag inte nöjd med mindre än att lyckas helt enkelt.
  • Vad har du (jag alltså) gjort annorlunda, eller ändrat på som du tror är det avgörande att det funkar så bra? SVAR: denna gång bestämde jag ett datum för när jag skulle få dricka vin och/eller öl nästa gång och datumet var 3 veckor framåt från första dagen, vilket jag höll oavsett frestelser (även helgerna). När jag sedan tog en öl o en spritzer på en klubbkväll, så räknade jag bort den dagen från mina alkoholfria dagar o så fortsatte jag bara, tidigare har jag börjat om från början med räkneverket. Min akillesnjutningshäl är ju god mat o dryck i kombo med ingen motion, så det är där jag ändrat.
Å nu kör jag på, Bitch alla somrar men nu är Vassbadar-somrarna över för tant Mia är det tänkt ;-)
 
Hittad på internätet för längesen, me lajk ö lått :-D
Postat av: Kenneth
URL: http://rothvoss.se 2015-02-10 / 08:12:31

duktiga du ska försöka komma igång nu har ju gått förut men så kom det dåliga vädret o tristessen :)


Postat av: Linda-Mamma till Alfred
URL: http://hummingbird.blogg.se 2015-02-10 / 11:32:11

Du är GRYM Mia, heja,heja


Postat av: Life of Johanna
URL: http://lifeofjohanna.se 2015-02-13 / 11:23:38

Du är så duktig vännen, jag hoppas vi ses snart! <3


Postat av: Vivi
URL: http://www.missvivis.se 2015-03-01 / 19:53:14

Du är så himla duktig, hejja Mia !! Tycker inte du behöver vara i vassen nu heller, men framförallt är detta ju en "hejja -Må bra -Mia"-grej, så hejja hejja ! <3
Kram


Att tänka på innan du kommenterar:

- för att slippa missa några inlägg kan du ju klicka här ---> bloglovin
- vill du låna några av mina foton på bloggen - fråga först!
- all reklam, spam och trams RADERAS omedelbums
- medan jag STORTRIVS och BLIR GLAD för alla andra goa kommentarer!








Namn:

E-Post: (Publiceras Ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Komma ihåg dig?