#BLOGG 100 inlägg nr 6

och idag har jag nåt att skriva om YIPPPEEEEEEEEE - detta måste väl ändå klassas som ÅRETS BLOGGHÄNDELSE eller hur!!!!!?!!!!! En MAGISK dag i mitt #blogg100 liv don't you think ;-)
 
De som känner oss i den Bakerska familjen, vet ju redan att vi inte bara är Greklands-frälsta i allmänhet, utan alltigenom Thassos-frälsta (nästanmaniskttyp) i synnerhet - och då missas ju ingenting som skrivs (eller sägs) om denna VÅR Grekiska pärla ♥
 
Johan Öberg på DN.RESOR har skrivit en jätte-trevlig artikel om just denna VÅR ö bland Grekiska öar, läs och njut samt längta du också till THASSOS (klicka på Thassos så kommer du dit).
 
Lite nödvändigt vetande från The Baker's: Man landar på fastlandet (Kavala), flygplatsen är minimal men heter ändå Mègas Aléxandros (Alexander den store) kul tycker vi, åktur med abonnerade bussar till hamnstaden Keramoti (ca 20 min), tvåbenta får gå av bussen och på färja (jättefina transportfärjor, håller mycket hög standard) och sen är det en tur på 35-40 minuter över till ön - men jag brukar svara på tidsåtgång när någon frågar "Det tar en kall Mythos" (dvs 33 cl iskall bira!!) - öppna med ett härligt knäpp, härligt skum först och så den kalla ölen, prata med Thassos-sugna vänner, såväl gamla som nya - alla är så förväntansfulla, så resan går oerhört snabbt! Väl framme kliver man på sin buss igen och så transporteras alla till sina hotell runtom på ön ♥ ♥ ♥
 
 
Vår bild från byn Panagia o dess mysiga gränder o hus
samt en av våra bilder från Golden Beach, en av öns längsta o bästa stränder
och så här avslutas alla "tråkiga" dagar på denna "boring" island (typ!)
 
Happy Happy (Greek)Friday to y all ♥
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Postat av: Kenneth
URL: http://rothvoss.se 2015-03-07 / 09:29:03

o vill också ligga på stranden :)


Förstår att du har mycket att göra o inte haft tid att titta till min blogg o nu antar jag att du känner dig tvungen att kommentera på min sida men känn inte så bara för att jag kommenterar här. Mer kul om man går in på min sida för att man gillar den o inte av tvångs känsla bara för att jag kommenterat här :)


Att tänka på innan du kommenterar:

- för att slippa missa några inlägg kan du ju klicka här ---> bloglovin
- vill du låna några av mina foton på bloggen - fråga först!
- all reklam, spam och trams RADERAS omedelbums
- medan jag STORTRIVS och BLIR GLAD för alla andra goa kommentarer!








Namn:

E-Post: (Publiceras Ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Komma ihåg dig?