Jul före jul ....

känns som att julens stök och ankomst kommer allt närmre slutet på sommaren !!
 
Julbord ska bokas - och vara klart redan i början av november, helst tidigare såklart
 
Julklappar ska handlas - och så ska vi veta vilken årets julklapp kan tänkas bli redan under sommaren
 
Julmaten går väl inte att skynda på - men väl listan vad vi ska handla och ha på borden
 
Julens allra viktigaste - VAR/HOS VEM/VILKA ska vi vara i år, hur många ska listan om mat o klappar göras för
 
Ja herre min skapare, åtminstone jag är redan trött på julen 
  • julpyntet är klart för drabbning, dvs klart att ställas upp här o där och överallt,
  • julgardinerna är strukna,
  • juldukarna likaså,
  • jultomten är satt på plats, och vem som är vald är också satt på pränt (se listan!!),
  • julklapparna är bestämda, inhandlade och snart inslagna,
  • julstressen, hetsen och allt därtill är avklarat redan nu i november, inte ens mitt i månan,
vilket för mig känns helt PERFEKT - för när julen väl kommer, ja då har jag redan gjort den så att säga och orkar inte göra annat än vända fåtöljen åt rätt håll, tända lite ljus och låta de andra härja runt :-D
 
 
Postat av: Linda-Mamma till Alfred
URL: http://hummingbird.blogg.se 2015-11-25 / 22:37:46

Så jävla smart!Så du Mia!Pöss!


Att tänka på innan du kommenterar:

- för att slippa missa några inlägg kan du ju klicka här ---> bloglovin
- vill du låna några av mina foton på bloggen - fråga först!
- all reklam, spam och trams RADERAS omedelbums
- medan jag STORTRIVS och BLIR GLAD för alla andra goa kommentarer!








Namn:

E-Post: (Publiceras Ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Komma ihåg dig?